2020-01-15

Gospel Skit ‘Kunnen we het hemelse koninkrijk binnengaan als we redding verwerven?’

Een belangrijke vraag die te heeft maken met geloven in de Heer en met het binnengaan van het hemelse koninkrijk: Kunnen we echt het hemelse koninkrijk binnengaan als we redding verwerven? Beltoon klinkt… dan opende ik mijn mobiele telefoon en zag ik een boodschap die broeder heeft gestuurd in de groep op internet: “apostel Paulus zei ooit: “Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden. Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.” (Romeinen 10: 9-10) Ik heb altijd gedacht dat vertrouwen op de verlossing van de Heer Jezus gered zijn betekent. Wanneer de Heer komt, zullen we in het koninkrijk van de hemel worden gebracht, maar toen ik een paar dagen geleden met een paar collega's de Bijbel bestudeerde, zag ik de woorden van de Heer Jezus: “Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde. En de dienstknecht blijft niet eeuwiglijk in het huis, de zoon blijft er eeuwiglijk.” (Johannes 8:34-35) De woorden van de Heer zijn heel duidelijk. De slaven van de zonde kunnen het koninkrijk van de hemel niet binnengaan. Denk erover na dat we nog steeds leven in de staat van het begaan en belijden van zonde. Ik begon na te denken over de woorden van de Heer Jezus. Wij rechtvaardig zijn door geloof in de Heer en gered zijn door genade. Maar kunnen we echt het koninkrijk van de hemel binnengaan?” Toen ik deze vraag zag, dacht ik aan een mooie sketch. Dan deelde ik deze sketch in de groep. Kijk! Deze familie in de film debatteert momenteel over deze vraag! ‘Kunnen we het hemelse koninkrijk binnengaan als we redding verwerven?’ Laten we eens kijken naar hun prachtige debat.



Gospel Skit with Dutch subtitles ‘Kunnen we het hemelse koninkrijk binnengaan als we redding verwerven?’ 

 Zhang Mude is prediker in een huiskerk en hijgelooft  dat: “Als uw ​hart​ gelooft, zult u ​rechtvaardig​ worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered” (Romeinen 10:10). Hij denkt, omdat hij gelooft in de Heer Jezus, dat hij zich al rechtvaardig mag noemen en al redding heeft bereikt, en dat hij wanneer de Heer terugkeert onmiddellijk in het hemelse koninkrijk zal worden opgenomen. Op een dag, wanneer zijn dochter terugkeert van haar missiewerk in andere regio’s, trekt ze zijn gezichtspunt, waar hij zich al jarenlang aan vastklampt, in twijfel. 

Vervolgens ontspint zich een heftige discussie binnen het gezin over de vraag of het bereiken van redding iemand toegang biedt tot het hemelse koninkrijk, welke mensen het hemelse koninkrijk kunnen binnengaan en andere soortgelijke onderwerpen…

 Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap.

 uit ‘De Kerk van Almachtige God

Geen opmerkingen:

Een reactie posten