2020-03-25

Christelijke film ‘Het mysterie van de goddelijkheid: het vervolg’ Clip 6 - Christus in het vlees is God Zelf

Is de Heer Jezus Gods Zoon en God Zelf? Dit is een vraag die alle gelovigen altijd bespreken, maar niemand kan duidelijk verklaren, in de Bijbel staat: “Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons den Vader, en het is ons genoeg.Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot ulieden spreek, spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Dezelve doet de werken.Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelve.” Uit deze verzen zien we dat de Heer Jezus duidelijk zei: ‘Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien’ Het blijkt dat de Heer Jezus God Zelf is. Waarom bad Hij God in de hemel tot de Vader? Als je mysteries weet, Kijk eens Christelijke film ‘Het mysterie van de goddelijkheid: het vervolg’ Clip 6 



Christelijke film ‘Het mysterie van de goddelijkheid: het vervolg’ Clip 6 - Christus in het vlees is God Zelf 
Het staat duidelijk in de Bijbel dat de Heer Jezus Christus is, dat Hij de Zoon van God is. Niettemin getuigt Bliksem uit het oosten dat de vleesgeworden Christus de manifestatie van God is, dat Hij God Zelf is.
Is de vleesgeworden Christus dus de Zoon van God? Of is Hij God Zelf? Almachtige God zegt: “‘Jezus is de geliefde Zoon van God, in wie Hij welbehagen heeft gevonden’ … Dat was God die van Zichzelf getuigde maar vanuit een ander perspectief, het perspectief van de Geest in de hemel die van Zijn eigen incarnatie getuigt. Jezus is Zijn incarnatie, niet Zijn Zoon in de hemel. Begrijp je? Wijzen de woorden van Jezus ‘De Vader is in mij, en ik ben in de Vader’ er niet op dat Zij één Geest zijn? En is het niet voor de incarnatie dat Zij zijn gescheiden tussen hemel en aarde? In werkelijkheid zijn Zij nog steeds één, het is gewoon God die getuigenis geeft voor Zichzelf” (Het Woord verschijnt in het vlees).
De bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten