2020-05-07

De Redder Jezus is al teruggekeerd, heb je Hem verwelkomd?

De rampen worden nemen toe, de profetieën over de terugkeer van de Heer zijn al vervuld, sommige gelovigen geloven dat de Heer bijna komt. Wanneer alle rampen zijn gekomen, zal de Heer neerdalen. Is zo'n opvatting in overeenstemming met Gods wil

De rampen in de laatste dagen,De Kerk van Almachtige God,

Tweeduizend jaar geleden, vroegen de discipelen van de Heer Jezus: “[…] Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?” (Mat. 24:3) De Heer Jezus antwoorde: “Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.” (Mat. 24:7-8) Uit deze Bijbeltekst kunnen we zien dat wanneer we allerlei rampen vaak zien gebeuren, de Heer Jezus al is teruggekeerd. In feite gebeurt de komst van de Heer in stappen, vóór de rampen zal God in het geheim neerdalen om een groep overwinnaars te maken, na de rampen zal Hij openlijk verschijnen om het goede te belonen en het kwade te straffen. Als we denken op basis van op onze opvattingen wanneer de grote rampen zijn gekomen, wanneer we de grote voortekenen zien, dat het de tijd is waarin de Heer terugkeert, als we altijd zo wachten, zullen we de kans verliezen om door de Heer in het hemelse koninkrijk opgenomen te worden. De Heer Jezus zei: “En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.” (Mat. 24:37-39) Denk eens terug aan de tijd van Noach, in die tijd geloofde niemand de woorden van Noach om de ark binnen te gaan. Toen ze zagen dat de zondvloed kwam, was Gods redding afgelopen, in die tijd overleefde alleen Noachs familie van acht tijdens de zondvloed, alle andere mensen stierven allemaal in de zondvloed. Het is te zien dat we bij het verwelkomen van de terugkeer van de Heer, we nederig en voorzichtig moeten zijn en we niet in de voetsporen van de mensen van Noachs tijd moeten treden. Wanneer mensen de grote rampen ervaren, en wanneer de hemel en aarde zullen schudden, is het de tijd dat God openlijk zal verschijnen om het goede te belonen en het kwade te straffen. Het zal dan op dat moment te laat zijn als mensen de Heer willen verwelkomen, de mensen kunnen alleen in de rampen wenen en knarsetanden.De Heer Jezus voorspelde: “Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.” (Joh. 16:12-13) “Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.”(Mat. 7:7) Almachtige God zegt: “Omdat we de voetafdrukken van God zoeken, behoren we op zoek te gaan naar Gods wil, naar Gods woorden, naar Zijn uitspraken – want overal waar er nieuwe woorden door God worden gesproken, daar is de stem van God, en overal waar de voetafdrukken van God zijn, daar zijn Gods daden. Overal waar de uitdrukking van God is, daar verschijnt God, en overal waar God verschijnt, daar bestaat de waarheid, de weg en het leven.” Uit Gods woorden kunnen we zien dat de Heer opnieuw woorden zal spreken wanneer Hij in de laatste dagen terugkeert en ons zal leiden alle waarheden binnen te gaan. Nu is de Heer Jezus teruggekeerd, Hij is de vleesgeworden Almachtige God. Hij heeft de waarheid uitgedrukt om het werk van het zuiveren van de mens te verrichten. Als we de Heer willen verwelkomen, is het heel belangrijk om het werk en de woorden van God te zoeken, om te kijken waar de Heilige Geest tot de kerken spreekt, en waar Gods verschijning en werk is. Dus wanneer we iemand horen getuigen dat de Heer is teruggekeerd en nieuwe woorden heeft uitgedrukt, moeten we ons richten op het zoeken van Gods stem. Wanneer we Gods stem horen, moeten we het accepteren, dit zijn de wijze maagden die de Heer kunnen verwelkomen en voor Gods troon worden opgenomen. 
Ik beveel de video over de lezing van de woorden van Almachtige God ‘‘De verschijning van God heeft een nieuw tijdperk ingeluid’ aan iedereen en hoop dat de bovenstaande inhoud iedereen kan helpen om de Heer spoedig te verwelkomen en voor Gods troon te worden opgenomen.

 

Meer informatie: Mattheüs 25

Geen opmerkingen:

Een reactie posten